13 Mac 2012

NADWAH ISLAMIAH 2012



Tilmiz Voice bersama kumpulan Mestika

Assalamualaikun semua,apa khabar? semoga mendapat redha Allah SWT. Maaf kerana lambat postkan tentang berberapa perkara baru-baru ini. biasalah, pelajar la katakan. Jadi di pendekkan cerita, pada 9 -12 mac 2012 telah diadakan Nadwah Islamiah di Kolej Mara Banting yang bertemakan”Rasulullah Qudwah Remaja Kini”. Sebanyak 11 kolej-kolej Mara telah menyertai pertandingan ni.

Tidak ketinggalan juga Kolej Profesional mara yang telah menghantar wakil ke setiap pertandingan yang dianjurkan. Pelbagai kelainan yang cuba ditonjolkan pada nadwah kali ini ,antara pertandingan yang diadakan sempena Nadwah Islamiah kali ini ialah pertandingan Nasyid, Syarahan, Imam Muda, Dokumentari dan pertandingan memasak. Kolej professional mara beranang telah berjaya mendapatkan tempat di pertandingan Nasyid dan syarahan, dimana kita telah mendapat Juara dalam Syarahan yang diwakili oleh Rofithah Bt Haji Omar. Pertandingan nasyid pula telah mendapat tempat ke-2. Tahniah kepada semua peserta yang telah berjaya menamatkan pertandingan pada nadwah kali ini.

Antara peserta Nadwah Muslimin

Apa yang menariknya pada Nadwah kali ini ialah ada juga diselitkan aktiviti Khidmat Masyarakat. Dimana aktiviti ini diadakan pada 11 mac 2012(sabtu), khidmat masyarakat ini disertai oleh semua perserta Nadwah dan di bahagikan kepada beberapa kumpulan dan tempat yang berbeza-beza. Setiap kumpulan memdapat destinasi tersendiri untuk melakukan khidmat masyarakat. Setiap kumpulan di campurkan dengan kpm & km yang lain bagi mengeratkan lagi hubungan silatulrahim antara peserta-peserta yang hadir.

Semoga pada masa akan datang Nadwah ini akan memberikan pelbagai pengajaran baru buat semua pelajar untuk menjadi generasi Ulul Albab. Diharap semua peserta mendapat serba sedikit input daripada Nadwah Islamiah pada kali ini.

Antara Koleksi gambar sepanjang Nadwah:-

kumpulan Nasyid mendapat tempat ke-2


Hasil meja hidangan KPM Beranang

Khidmat Masyarakat

Comments
0 Comments

0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...