3 Mac 2012

MINGGU KESENIAN ISLAM KPM BERANANG

Pada 28-29/2/2012 yang lalu PERDIQMA dengan kerjasama Majlis Perwakilan Pelajar(MPP) telah mengadakan Minggu Kesenian Islam. Fokus utama minggu kesenian Islam ini adalah untuk mencari bakat-bakat yang akan mewakili kolej ke pertandingan Nadwah Islamiah di KM Banting dan merapatkan lagi ukhwah islamiah diantara siswa dan siswi di KPMB khususnya dan umat islam yang lain amnya.

Di antara pertandingan yang diadakan adalah Khat, Khutbah, syarahan dan nasyid sempena minggu kesenian islam.
Alhamdulillah, dengan pertolongan yang MAHA ESA, minggu kesenian

islam berjalan lancar. Para siswa dan siswi memberikan komitmen yang amat mengalakan pada minggu kesenian islam tersebut.

Kepada siswa dan siswi yang menyertai, mudahan-mudahan kalian terus menyokong program seperti ini dikemudian hari. Kepada mereka yang tidak sempat untuk menyertai mana-mana aktiviti sempena minggu kesenian Islam ini, insyAllah kalian dapat menyertai pada hari mendatang.

Antara gambar sewaktu minggu kesenian berlangsung:
penyampaian hadiah kepada para peserta


salah satu kumpulan nasyid

Muslim hendaknya pro-aktif dalam bersilaturahim. Siapa yang berinisiatif untuk menjaga dan memperbaiki silaturahim dialah yang lebih baik. Ukhuwah melahirkan kerukunan hidup dan kesetiakawanan sosial. Komunitas Muslim tidak akan diperhitungkan keberadaannya jika tidak memelihara dan membangun jaringan silaturahim.

Terima Kasih kepada MPP kerana berkerjasama dengan pihak kami sepanjang program.Diharap kepada peserta yang tepilih untuk ke pertandingan Nadwah Islamiah pada 8-11 Mac 2012 di KM banting akan berjaya menjalankan misi masing-masing dan terus berjuang hingga ke akhir nya. InsyaAllah,sekian salam ukhwahfillah.

Comments
0 Comments

0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...