15 Ogos 2012

Iftar & Silaturrahim Bersama Alumni PERDIQMA


Alhamdulillah, syukur pada Allah s.w.t, sekali lagi PERDIQMA berjaya mengadakan aktiviti yang amat menyeronokkan apabila bersama-sama sahabat-sahabat lama yang meninggalkan KPM Beranang dalam program Iftar bersama Alumni. Mohon maaf pada kalian semua kerana lambat post pasal artikel ni, biasa la manusia mudah lupa. Allahurabbi.

Semuanya dengan izin Allah s.w.t, kami bersama-sama berkumpul di surau KPMB pada 4 Ogos 2012, jam 5.30 petang dan mula memasak pada jam 6.00 petang. Ketua memasak tidak lain dan tidak bukan,saudara Kamal Afiq. Dibantu oleh muslimin dan muslimat memotong bahan-bahan masakan,mencuci ayam, dan memasak. Memang penat, tapi dengan izin Allah, kami kuat untuk meneruskan perjuangan ini sehingga menjelang waktu berbuka.


Allahhuakbar, Allahhuakbar, terdengar suara laungan azan, dengan didahului bacaan doa, kami menjamah kuih muih yang disediakan. Enak sungguh kuih yang dibeli ini. Maaf ye Kamal. Sesudah menjamu selera, dengan berbekalkan tenaga yang baru diambil sebentar tadi, kami bersama-sama menunaikan solat maghrib berjamaah yang diimamkan oleh saudara En. Musa selaku Penasihat Alumni PERDIQMA. Alhamdulillah, selesai sudah menunaikan fardhu maghrib, kami bersama-sama menjamu selera masakan yang dimasak tadi. Rendang, itulah masakan pada hari ini. Subahanllah, rezeki yang Allah beri pada hari ini tidak terkata nikmatNya, Ya Rabbi, Kau lah Maha Pemberi Rezeki. Seperti biasa, kami bersama menunaikan solat isya' dan solat tarawikh secara berjamaah di surau An-Nur.




Alhamdulillah, selesai sudah kami solat, kami bersama-sama berkumpul untuk mendengar sedikit taklimat dari En. Musa. Sedikit sebanyak ilmu telah diberikan oleh En. Musa untuk mengukuhkan PERDIQMA KPMB dan peringatan terakhir, kita WAJIB BERSATU. Terima kasih kami dari warga PERDIQMA KPMB ucapkan kepada Alumni PERDIQMA dan En. Musa yang sudi hadir dalam majlis ini. Semoga Allah merahmati anda semua walau dimana sahaja anda berada. Takbir!

Video ucapan Ramadhan pimpinan PERDIQMA & Alumni sempena program Iftar dan Silaturrahim:


Comments
0 Comments

0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...