4 April 2013

Nadwah Islamiah 2013


Allahu Akbar
Allah Maha Besar
Ku memujaMu di setiap waktu
Hanyalah padaMu
Tempatku berteduh
Memohon ridho dan ampunanMu
Tunjukkan aku jalan lurusMu
Untuk menggapai SurgaMu
Terangiku dalam setiap langkah hidupku
[ SyurgaMU By UNGU]

*dengar lagu nasyid  sambil baca blog Perdiqma*


Ehh haii Assalamualaikum *lambai tangan sambil senyum*, kita bertemu lagi dalam rancangannnnnn makanan rohani *tepuk tangan laju-laju* . Hahhhhh semua sihat  hari ini ?*uhukk uhukkk*  InsyaAllah banyakkanlah menyuap ke mulut kita ini makanan rohani seperti membaca Alquran, berzikir dan sebagainya agar diri kita sentiasa ohsemmm di mata Allah, InsyaAllah. Kali ini pihak Perdiqma mengarang coretan tentang  Nadwah Islamiah  yang telah disertai oleh kolej kita di Kolej Profesional MARA Bandar Penawar, Johor Darul Takzim.



Pada 29 Mac 2013 yang lalu, seramai 20 orang pelajar KPMB yang hebak-hebak belaka  telah bertolak ke KPM Bandar Penawar bagi menyertai pelbagai pertandingan dalam Nadwah Islamiah 2013. Ustazah Hafidzah Mansor dan En. Aziz telah mengiringi para pelajar kita ke sana. Sebelum memulakan perjalanan, semua ustazah dan ustaz memberikan kata-kata semangat buat peserta. Mereka bertolak pada jam 9 pagi dan selamat tiba pada jam  6 petang di KPM Bandar Penawar. Secara total, sebanyak 13 kontigen telah tiba bagi menjayakan program Nadwah Islamiah. Alhamdulillah,  ~~ yeayyyyy ! Sebanyak 6 pertandingan dipertandingkan iaitu Nasyid, Hafazan, Kuiz agama, Imam Muda, tulisan Khat dan montaj. Subhanallah para peserta kesemuanya yang turut hadir dari GMI, KPM, KM, KPTM dan UNIKL sangat-sangat ohsem dan persaingan yang berlaku sesama pertandingan adalah sangat sengit dan sememangnya menang dan kalah adalah adat pertandingan.

Ketika disana, para peserta juga turut terlibat melaksanakan aktiviti khidmat masyarakat bagi membersihkan kawasan Bandar Penawar setelah merasmikan program 'Beautiful Malaysia' yang dianjurkan oleh pihak KPM Bandar Penawar. Pelbagai input yang baik telah mereka peroleh sepanjang keberadaan mereka disana. Alhamdulillah, kolej kita telah memenangi beberapa acara yang dipertandingan ketika diumumkan pada hari penutup iaitu acara Imam Muda dan Montaj. Pada 31 Mac 2013, kontinjen Kolej Profesional MARA Beranang telah bertolak pulang dan selamat sampai pada jam 10.30 malam. Semoga ilmu yang diperoleh dapat dimanfaatkan, InsyaAllah. Syukran buat semua yang menjayakan program.

 Allahuakbar !! *takbir kuat-kuat*

Senarai Pertandingan dan ranking :

Imam Muda : 1
Montaj : 2
Hafazan Perempuan : 4
Kuiz agama : 4
Nasyid : 4
Hafazan lelaki : 5
Khat : 7




Ehemm ehemm, Jom saksikan persembahan Nasyid dari KPM Beranang.Subhanallah sangat bestttttttttt ! *click link dibawah ye*




sampai ketemu lagi ya ibuk ibuk bapak bapak *peace yoow*
Wassalam.



Comments
0 Comments

0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...