13 Februari 2012

Episod 1: Menuju Ke Bumi Kemboja Telah Diterbitkan!!!

Episod 1: Menuju Ke Bumi Kemboja


Alhamdulillah, segala puji kepada Allah, Tuhan Sekalian Alam yang memberi kekuatan, taufiq dan hidayah Nya siri dokumentari 6 episod pejalanan Ahli Majlis Perwakilan Pelajar Kolej Profesional MARA Beranang (kini mantan MPP) ini berjaya dihasilkan.
 Siri dokumentari ini dirakamkan buat tatapan semua insan bergelar manusia yang mengetahui bahawa kita semua adalah bersaudara pada perspekif seorang muslim. Juga dirakamkan buat insan yang mengetahui bahawa tuntutan menjadi muslim bukan sekadar menonton dan merasa simpati di atas penderitaan saudara kita. Tetapi tuntutan sebagai umat yang bersaudara itu mestilah di zahirkan melalui tindakan.

"Dan kenangkanlah nikmat Allah kepada kamu ketika kamu bermusuh-musuhan (semasa jahiliyah dahulu), lalu Allah menyatukan di antara hati kamu (sehingga kamu bersatu padu dengan nikmat Islam), maka menjadilah kamu dengan nikmat Allah itu orang-orang Islam yang bersaudara." (Surah Aali 'Imraan, ayat 103)

"Perumpamaan orang-orang yang beriman dalam saling mencintai, menyayangi dan bertolong-tolongan di kalangan mereka umpama satu jasad, apabila sakit satu anggota jasadnya akan terasalah sekalian anggota ( yang lain sehinggakan) tidak dapat tidur malam dan demam." (Hadits riwayat Al-Bukhari dan Muslim)
 
"Sebarang usaha untuk pembangunan Umat Islam Kemboja adalah langkah awal membela umat yang tertindas."
 
"Di dalam limpahan rahmat dan rezeki dari Tuhan, di sana masih ada umat yang memerlukan.".

Maaf atas segala kekurangan yang pasti ada di dalam episod ini.Terimalah dari kami, Episod Satu: Menuju ke Bumi Kemboja .
 
Terima Kasih. Assalammualaikum WKT.

Kumpulan Media PERDIQMA KPMB

Comments
0 Comments

0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...