20 Julai 2012

SELAMAT PULANG KE KPM BERANANG DAN SALAM NISFU SYA'ABAN

Alhamdulillah,bersyukur kehadrat Allah S.W.T keranan dengan izin-Nya kita dapat bersama-sama berada pada bulan Julai dan baru sahaja kita bersama-sama menikmati Nisfu Syaaban. Subhanallah. Bila disebut bulan Nisfu Syaaban ni,ramai yang bertanya, apa sebenarnya hari ini diraikan? saya terkelu seketika tidak tahu bagaimana untuk menjawab. tapi tidak mengapa, sedikit sebanyak ilmu dapat saya sampaikan melalui blog ini. InsyaAllah.
Nisfu di dalam bahasa arab bermaksu separuh. Nisfu Syaaban bererti separuh bulan Syaaban. Malam Nisfu Syaaban adalah malam 15 Syaaban ialah pada waktu siangnya ialah 14 haribulan Syaaban.Malam Nisfu Syaaban merupakan malam yang penuh berkat dan rahmat selepas malam Lailatul qadr. Nisfu sya’aban adalah hari dimana buku catatan amalan kita yang selama setahun diangkat ke langit dan diganti dengan buku catatan yang baru. Catatan pertama yang akan dicatatkan dibuku yang baru akan bermula sebaik sahaja masuk waktu maghrib, (15 Sya’aban akan bermula pada 14 sya’aban sebaik sahaja masuk maghrib).

Selamat Datang saya ucapkan kepada semua pelajar baru semester ini dan tidak lupa kepada semua pelajar-pelajar lama,tingkatkan prestasi di semester ini dan buangkan kekecewaan didalam hati. semoga Allah memberi kita semua kekuatan yang baru dalam menerima ilmu dan disampaikan kepada yang lain. Semoga hari ini lebih baik dari semalam,hari esok lebih baik dari hari ini dan hari yang seterusnya lebih baik dari hari-hari yang telah datang. InsyaAllah. Assalamualaikum.

Danial Ifran Khairuddin
Presiden PERDIQMA 2012

Comments
0 Comments

0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...