16 Disember 2010

Air Mata Palestin


Sejak kebelakangan ini, isu Palestin kelihatan seakan-akan telah hilang dari hati umat Islam khususnya di negara kita. Semangat dan laungan untuk Palestin hanya sayup-sayup kedengaran. Program mengenang saudara-saudara di Palestin semakin jauh dari penglihatan. Forum semakin tak terpandang, Konsert, perhimpunan apa segala program sepi tak berkumandang lagi.  

Seolah perjuangan untuk Palestin ini bermusim. Seolah Zionis telahpun berhenti membunuhan dan menjajah. Seolah pemerkosaan zionis telah kalian ampunkan. Juga seolah-olah streotaip "hangat-hangat tahi ayam " bangsa Melayu dan orang Islam tepat mengenai batang tubuh kita. Oh, kalaulah kita terus begini apa kita nak jawab di depan Allah dihari kebangkitan kelak bila kanak-kanak ini menuntut hak mereka pada kita?


Dan kalaulah kesedaran "orang-orang kita" dapat diberikan sejak kecil seperti yang dimiliki kanak-kanak ini:


Masya Allah!!!

Moga Allah menjadi saksi bahawa perjuangan kita tidak akan pernah berhenti demi mempertahankan bumi Palestin dan saudara kita di sana. Allah Akbar!!!

Sungguh, perjuangan ini hanya kerana Mu Ya Allah!!!

"Bandingan golongan mukminin di dalam kasih-sayang, simpati dan tolong menolong antara satu sama lain seperti satu jasad. Sekiranya satu anggota mengadu kesakitan, maka seluruh anggota akan berjaga malam dan demam panas" 

Riwayat al-Bukhari dan Muslim

Lalu tunaikanlah tanggungjawab mu sebagai seorang mukminin dengan penuh istiqamah saudaraku...


Dari meja editor PERDIQMA KPMB


Dalil kewajipan mempertahankan bumi Palestin & kedudukan Palestin di dalam Islam: Klik sini


 

Comments
0 Comments

0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...