21 September 2010

CERAMAH ILMU ASTRONOMI (FALAK)



Menyedari bahawa gelombang liberalisasi seakan-akan menghakis kepercayaan umat Islam tentang kewujudan Allah SWT sebagai pencipta , Biro Dakwah & Tarbiah PERDIQMA berhasrat ingin membuat kelainan dalam usaha dakwah dengan mengajak warga KPMB mendekati Allah SWT melalui penciptaan alam semesta yang begitu luas agar lebih interaktif dan menarik minat khususnya warga KPMB dan para pelajar khasnya.




Tarikh/Masa/Tempat:


Tarikh:29 September 2010 (Rabu)

Masa: 9.00 Malam -11.00 Malam

Tempat: Dewan KPMB

Tentatif:


1. Doa Buka Majlis........................(Dewan Sri Gema) ........9.00 malam

2. Montaj/Video Cakerawala.......(Dewan Sri Gema)........ 9.05 malam

3. Ceramah....................................(Dewan Sri Gema)........ 9.10 malam

4. Mencerap (Teleskop)...............(Dewan Sri Gema)....... 11.05 malam


Biodata penceramah (Shahrin Ahmad):


Shahrin Ahmad merupakan seorang graduan Universiti Putra Malaysia dalam bidang Sains Komputer (1998). Dilahirkan di Petaling Jaya, Selangor pada tahun 1974, beliau pernah bertugas sebagai jurutera perisian, system integrator, penyelidik dan pengurus projek di dalam beberapa buah syarikat IT.


Minat beliau di dalam Astronomi bermula sejak tahun 1984 lagi, dan kini aktif di dalam program outreach Astronomi serta ceramah di sekolah, universiti, serta komuniti setempat.Beliau sering dijemput membentang kertas kerja di seminar astronomi di dalam negara, dan pernah menyertai ekspedisi menjejaki gerhana di Turki, Indonesia dan China.


Kini, beliau merupakan Pengarah Urusan syarikat Equatorial Sky Innovations, fokus kepada penyelidikan dan pembangunan sistem perisian dan teknologi integrasi instrumentasi Astronomi.


Selain itu beliau juga boleh ditemui di: falak-online.net


Comments
0 Comments

0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...