31 Oktober 2011

POSMOTEM DAN JAMUAN TERAKHIR PERDIQMA SESI JULAI-DISEMBER 2011

Assalamualaikum warah matullah hiwabarakatuh.

Sesungguhnya setiap suatu permulaan,sudah tentu ada pengakhiran. pada 30 Oktober 2011,Perdiqma telah mengadakan posmotem dan jamuan terakhir bagi sesi Julai-Disember 2011. Ini bertujuan bagi meningkatkan lagi prestasi perdiqma dalam menjalankan dakwah di kpm beranang dan meraikan ajk tertinggi perdiqma yang bakal bergraduasi pada tahun hadapan,Insyaallah.


Pada jam 9.00 pagi,majlis dimulakan dengan posmotem dari awal semester hingga akhir semester. antara perkara yang dibincangkan adalah masalah Ajk bersama ahli biro, masalah Ajk bersama Ajk tertinggi dan masalah program sepanjang semester ini. majlis diketuai oleh saudara Danial Ifran selaku presiden Perdiqma pada tahun ini. seramai 13 Ajk tertinggi iaitu ketua-ketua biro dan unit induk.


Majlis dimulakan dengan laporan setiap biro. dimulakan dengan biro ta'mir dan diikuti biro-biro yang lain. pada masa ini,setiap biro hendaklah mengemukakan masalah yang dihadapi oleh biro masing-masing. kami menyelesaikan semua masalah yang dihadapi oleh PERDIQMA pada semester ini. banyak perkara yang perlu diubah oleh PERDIQMA untuk meningkatkan prestasi PERDIQMA. posmotem dijalankan selama 9 jam dari pukul 9 sehigga pukul 6.

Selepas solat isyak majlis diteruskan lagi dengan jamuan teakhir perdiqma bagi sesi Julai-Disember 2011. majlis ini adalah untuk menyambut Ajk Perdiqma yang akan bergraduasi pada semester akan datang iaitu saudara Aizuddin, asyraff, firdaus, aisamuddin dan saudari syarifah Nurliyana. Cenderahati turut diberi kepada mereka sebagai tanda penghargaan dari perdiqma diatas usaha dan tenaga yang dicurahkan selama ini. selain itu, jamuan ini dijuga bagi meraikan Ajk baru perdiqma yang akan menggantikan AJK lama yang akan bergraduasi. Antara ajk baru adalah saudara zaim selaku penolong biro ta'amir,saudara azim selaku bendari dan saudari Husna selaku setiausaha 2. Majlis ini berakhir jaam 11 malam. Diharap hubungan silatulrahim yang di pupuk selama ini akan mendapat redha Illahi dan kekal selamanya.



Firman Allah SWT. dalam Surah Ali ‘Imran ayat 104:
"Hendaklah ada antara kamu satu puak yang menyeru (berdakwah) kepada kebajikan (mengembangkan Islam), dan menyuruh berbuat segala perkara yang baik serta melarang daripada segala yang salah (buruk dan keji). Mereka yang bersifat demikian itulah orang yang berjaya".




AJK tertinggi perdiqma july-disember 2011






Biro Ta'amir ,Biro terbaik July-Disember 2011





penyampaian cenderahati kepada Mantan Pengerusi perdiqma,
Saudara Aizuddin (kiri)



penyampaian cenderahati kepada saudara Asyraff,
mantan ketua biro Ta'amir





penyampaian cenderahati kepada saudara firdaus,
mantan ketua Biro keceriaan dan kebersihan.





penyampaian cenderahati kepada saudara Aisamuddin,
mantan penolong biro Ta'amir.





Antara juadah yang disediakan.

Comments
0 Comments

0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...