15 April 2012

POSMORTEM AKHIR DAN JAMUAN AKHIR AJKT PERDIQMA JAN-JUN 2012

Assalamualaikum para pembaca sekalian. Alhamdulillah,bersyukur kehadrat Allah SWT dengan limpah rahmah dan kurnia-Nya, selesai sudah majlis akhir PERDIQMA pada 14/4/2012. Sangat menggembirakan dengan kehadiran semua keluarga PERDIQMA untuk bersama-sama berkongsi suka duka sepanjang semester ini dan bersama-sama buat kali terakhirnya berbincang perancangan untuk semester seterusnya.

Alhamdulillah,kami memulakan aktiviti seawal jam 6.00 pagi dengan menunaikan solat fardhu subuh berjemaah dan kemudian penyampaian ta'lim sehingga jam 7. Persiapan diri sehingga jam 8 dan berkumpul didepan surau An-nur untuk penyiapan sarapan bersama-sama. pada jam 8.45,kami menunaikan solat sunat dhuha berjamaah di gelanggang bola tampar KPMB dan seterusnya bersama-sama berkongsi suka-duka dengan menceritakan pengalaman dalam game paling-paling. setiap sorang dapat 1 kertas dan tertulis "kenangan paling gembira/pahit/kecewa/malu" dan setiap orang mesti menceritakan pengalaman mereka sepanjang berada dalam perdiqma.

Kami meneruskan lagi aktiviti dengan berkumpul di kelas B2 untuk bersama-sama membincangkan perancangan PERDIQMA untuk KPMB pada semester hadapan. InsyaAllah,semoga perancangan yang dibincangkan dapat dilaksanakan dengan sebaiknya. Perbincangan selesai pada jam 1.20 petang dan disambung pada waktu malam jam 8.00-8.40 malam.

Majlis diteruskan dengan malam akhir PERDIQMA dan dipengerusikan oleh saudara Azmil Ulya. Majlis diteruskan dengan bacaan doa oleh Zaim Rashdan dan makan malam bersama. Seterusnya,majlis diserikan dengan ucapan oleh AJKT yang bakal bergraduasi pada tahun ini iaitu saudari Suhaili dari Biro Media dan Informasi dan saudari Hidayah dari Biro Makanan.Utiliti dan Ekonomi. Ucapan semangat kamu semua dapat membantu kami dimasa akan datang,InsyaAllah. Tidak lupa juga kepada AJKT baru didalam keluarga PERDIQMA ini iaitu Izat Hafiz sebagai Timbalan Pengerusi 1,Afif Maahi sebagai bendahari 1, Nurul Afiqah Jannah sebagai Penolong Biro Makanan, utiliti dan Ekonomi dan Thaqifah aqilah sabagai Penolong Biro Media & Informasi. Harapan dan semangat anda semua dapat mengukuhkan lagi persatuan Islam ini,InsyaAllah.

Sebelum majlis bersurai,kami bersama-sama menukar hadiah tanda kenang-kenangan terutama kepada AJKT yang bakal bergraduasi. Semoga malam akhir ini dapat memberi semangat baru kepada AJKT PERDIQMA untuk meneruskan perjuangan dalam keagamaan di KPMB dengan lebih konsisten,komited dan istiqomah. Allahuakbar!




AJK Tertinggi baru dan lama PERDIQMA



Zaim Rasdan mengetuai bacaan Doa


Ucapan daripada Presiden PERDIQMA, Danial Ifran.

Comments
0 Comments

0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...