15 Julai 2013

AHLAN WASAHLAN


HAI -- HELLO -- BONJOUR !


Assalamualaikum w.b.t dan selamat sejahtera. 

Alhamdulillah...Alhamdulillah...Alhamdulillah...kita masih diberi peluang untuk bernafas lagi pada hari ini dan dapat duduk membaca entri diblog ini dengan selesa. Bersyukurlah dengan nikmat yang Allah beri ini. Sungguh hebat ciptaan Allah. Haaaaaaaaa amacam Ramadhan sahabat-sahabat semua ? InsyaAllah semestinya owsem2 belaka kannnnn kerana anda semua muslim yang superhebat !. Semoga Ramadhan kali ini lebih bermakna dari Ramadhan sebelumnya. Dibulan Ramadhan yang mulia ini, kita bukan sahaja menahan lapar dan dahaga malah dapat menahan diri dari melakukan perkara-perkara yang sia-sia dan menggantikannya dengan pelbagai jenis ibadah antaranya ialah solat sunat terawikh, tadarus Al-quran dan banyak lagi, haaaaaa yang paling best sekali dapat Iftar Jam'ie di Surau Annur. hehehe ~~ Semoga kita ikhlas dalam melakukan ibadah dan diterima oleh Allah. Sungguh indahnya Islam , Allahuakbar ! 



BANYAK IBADAHNYA, BANYAKLAH PAHALANYA...
BERBALOI-BALOI ~~~ InsyaAllah.







Sahabat-sahabat yang dikasihi Allah, sebenarnya entri kali ini kami ingin mengambil kesempatan untuk mengucapkan AHLAN WASAHLAN atau Selamat Datang kepada semua pelajar yang baru mendaftar di Kolej Profesional MARA Beranang yang cukup indah ini. Para pelajar baru yang telah mendaftar pada 3 Julai 2013 yang lalu. Pendaftaran bermula pada jam 8.00 pagi hingga 12.00 tengahari. Seramai 272 pelajar telah mendaftar pada hari tersebut. Wahhhhh sungguh ramai bukan ? Inilah kali pertama kolej menerima pelajar yang begitu ramai, Alhamdulillah. Kedatangan pelajar-pelajar baru disambut meriah oleh para pensyarah dan para Orientation Commitee KPMB (OC)  yang merupakan organisasi yang bertugas pada hari tersebut. Cuaca pada hari tersebut juga seakan menyambut kedatangan para pelajar. 

Setelah semua ibubapa pulang, bermula lah Minggu Jalinan Ukuwah sesi Jul-Dis 2013 (MJU) iaitu minggu orientasi buat para pelajar yang berlangsung selama 5 hari yang dilaksanakan oleh para OC. Sepanjang minggu orientasi berlangsung, pelbagai aktiviti telah dijalankan antaranya ialah solat subuh berjemaah di padang. Subhanallah, begitu indah perasaan ini apabila dapat solat beralaskan rumput diwaktu subuh. Sedikit sebanyak kita juga dapat merasai kesusahan sahabat-sahabat kita dinegara lain. Bersyukurlah kita tinggal di Malaysia yang cukup selesa ini. Semasa MJU berlangsung juga para pelajar dibawa bersiar-siar sekitar KPMB oleh -para OC agar mereka dapat mengenali kolej kita yang indah ini. Orang kata, tak kenal maka tak cinta,  Amboiiiiii ~~~~ Pelbagai gelagat yang ditampilkan oleh para pelajar sepanjang MJU berlangsung. Alhamdulillah MJU telah berlangsung dengan jayanya. Minggu Jalinan Ukuwah sesi Jul-Dis 2013 ini telah tamat pada 7 Julai 2013. 

Diharap agar sepanjang 5 hari berlangsungnya MJU, ilmu yang diperolehi dapat dimanfaatkan sebaiknya, InsyaAllah dan semoga Kolej Profesional MARA Beranang dapat terus melahirkan insan yang cemerlang dan gemilang serta owsemmmm dari segi rohani dan jasmani. Amin.


Hidup Generasi Quran, Allahuakbar ! ^_^













Comments
0 Comments

0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...