30 Oktober 2010

Ketahuilah, Sesungguhnya Allah itu dekat dengan mu

Oleh : Aszleyana Bahaudin

Sekadar Renungan ...

Seandai ada di antara kita ,merasa tiada tempat mengadu cerita, kesenangan dan kepahitan, jangan kita lupa kita masih punya yg ESA yang lebih memahami. Marilah kita sama-sama merenungkan ayat ini...
"Dan apabila hamba-hamba Ku bertanya kepadamu tentang Aku, maka (jawablah), bahawasanya Aku adalah dekat. Aku mengabulkan permohonan orang yang berdoa apabila ia memohon kepada-Ku, maka hendaklah mereka itu memenuhi (segala perintah-Ku) dan hendaklah mereka beriman kepada-Ku, agar mereka selalu berada dalam kebenaran - ayat (2:186)

Petikan ayat di atas adalah satu antara beberapa ayat di dalam Al Quran yang meyarankan agar kita berdoa kepada ALLAH. Sesungguhnya doa merupakan satu wasilah untuk kita mendekatkan diri kepada ALLAH. Bersyukurlah kepadaNYA apabila hajat kita disampaikan. Teruskanlah berdoa kepadaNYA dengan penuh pengharapan... dan mengharapkan petunjuk. 

Lebih-lebih lagi di waktu peperiksaan yang semakin hampir ini. Adalah lebih baik kita memperbanyakkan lagi doa kepada PENCIPTA kita. Tenangkanlah jiwa kita dengan ayat-ayat cinta dari Allah SWT yang sememangnya khas untuk hambaNYA. 

Hakikatnya ALLAH lebih mengetahui apa yang terbaik buat hamba-hambaNYA.
Renungkanlah dari mana asal kita dan pada siapa kita patut berharap dan berdoa.....

Comments
0 Comments

0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...