21 Ogos 2011

Iftar di Palestin Vs Iftar di Malaysia

Berikut merupakan antara gambar suasana berbuka puasa warga palestin di sebuah kem pelarian di Gaza, Palestin setelah rumah mereka dihancurkan oleh regim Zionis. Bandingkan dengan suasana berbuka puasa di Malaysia.

PALESTIN:




Sisipan Video (Bahasa Inggeris):


MALAYSIA:

Bersyukurlah dengan nikmat Ramadhan yang Allah kurnikan buat kita di Malaysia dan di bumi Beranang ini. Namun janganlah kita sampai terlupa ada saudara kita nun jauh di sana memerlukan bantuan dari kita. Lalu apakan yang kita hulurkan ramadhan kali ini?

Baginda Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud:
“Tidak sempurna iman seseorang itu selagi dia tidak mengasihi saudaranya sebagaimana ia mengasihi dirinya sendiri.” (Riwayat Bukhari dan Muslim) 

Ambillah ikitibar Ramadhan di Palestin. Bersyukurlah. Hentikanlah sokongan terhadap produk-produk musuh-musuh mu. Dan jadikanlah dirimu tidak pernah berhenti mendoakan mereka jikalau tidak mampu menginfaqkan sedikit harta mu. Dan infaqkanlah sebahagian harta mu jika tidak mampu berjuang bersama mereka dibarisan hadapan. Dan berjuanglah dibarisan hadapan sekiranya engkau tidak mampu menuntut kejayaan untuk mereka. Namun sekiranya semua ini engkau tidak mampu, bukankan menyebarkan usaha dakwah seperti ini begitu mudah sekali? Like posting ini dan post/titipkan buat sahabat-sahabat mu. 

Salam ukhwah. Salam Ramadhan. Salam perjuangan untuk bangsa Palestin yang terjajah dan terhina di tanah air sendiri sejak sekian lama.

Salam Ukhwah dari: Alumni PERDIQMA KPMB.


Artikel berkaitan: Klik sini







Comments
0 Comments

0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...