5 Februari 2013

IJTIMAK JUMAAT BERSAMA USTAZAH FATIMAH SYARHA


cik puan maikropon : Perhatian kepada semua pelajar muslimat, sila hadirkan diri anda ke Surau An-Nur KPMB sekarang juga kerana Ijtimak Jumaat akan dimulakan sebentar lagi…..... 


Ehhh haii Assalamualaikum sahabat-sabahat yang soleh dan solehah. Alhamdulillah, hari ini kita masih berdiri teguh bagi melaksanakan kewajipan sebagai hamba dengan izinNya.  Seperi biasa setiap hari jumaat akan diadakan Ijtimak Jumaat yang membawa maksud pengumpulan pada hari jumaat yang dianjurkan untuk pelajar muslimat KPMB. Pada 1 Februari 2013 yang lalu, pihak Perdiqma telah menjemput penceramah jemputan iaitu Ustazah Fatimah Syarha yang merupakan seorang pensyarah dan juga seorang penulis bagi menyampaikan ceramah beliau dalam Ijtimak Jumaat. Majlis dimulakan pada jam 12.40 pm apabila semua pelajar muslimat telah berkumpul.

 Pada hari tersebut, Ustazah Fatimah Syarha membawa tajuk " Couple tu haram ke ?....." . Wahhh, tajuk yang begitu sesuai dengan remaja-remaja masa kini yang tidak lari dari gelodak jiwa yang ingin bercinta. Puan  Riani Awang selaku penasihat Perdiqma turut hadir dalam majlis tersebut. Ustazah berkongsi kepada para muslimat tentang pengalaman beliau untuk berumahtangga bersama suami tercinta, Dr. Farhan Hadi. Subhanallah, sungguh indah kisah cinta beliau dimana mereka suami isteri bercinta selepas nikah. Disini juga ustazah menegaskan bahawa cuople itu HARAM !! Semasa sesi soal jawab berlangsung, pelbagai soalan telah diutarakan kepada ustazah, antaranya ialah bolehkah perempuan meminang lelaki ? Ustazah menjawab bahawa Siti Khadijah dahulu lah yang meminang nabi kerana tertarik dengan sifat mulia nabi. Jika di zaman moden ini pula, utarakanlah niat yang baik itu kepada orang tua masing-masing. InsyaAllah, kalau ada jodoh..ada lah.....Majlis ditamatkan pada pukul 2.30 petang. Ustazah juga membawa hasil karya beliau dan begitu mendapat sambutan daripada para pelajar. Alhamdulillah program berjalan lancar dan diharap agar WARGA KPMB BIJAK MENJAUHI ZINA . ehhh terlupa, ini juga adalah kemunculan beliau kali ke-2 di KPMB. 

Pengisian ceramah Ustazah Fatimah Syarha :

               Konsep 3P

bila hati mula mengikut tuntutan nafsu......

- PAUSE : Befikir sejenak dan muhasabah diri sendiri
- PURITY : Apa yang sepatutnya aku lakukan sekarang ? Betulkan semula niat kita kearah    mengingati Allah.
- PERGI : Bangkit serta terus berjihad, dan melaksanakan amar makruf nahi munkar. 















Comments
0 Comments

0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...