21 April 2010

Zionis bersiap sedia buka ‘Muzium Kuil’

www.perdiqmakpmb.blogspot.com
penterjemah : muhajir
editor: Rafidah bt mohamad

Selasa, 20/04/2010 – Beberapa sumber Palestin di bandar al-Quds yang dijajah memberi amaran tentang satu perancangan baru Zionis untuk membuka apa yang dinamakan sebagai ‘Muzium Kuil’ berhadapan dengan tembok ‘al-Buraq’. Muzium tersebut akan bersaiz lebih besar sedikit daripada Masjid al-Aqsa. Jaraknya pula dengan bahagian barat masjid hanya beberapa meter sahaja. Perlu diingatkan bahawa pembinaan ini adalah di samping pembinaan sebuah lagi kuil yang akan diisytiharkan pembukaannya tidak lama lagi, yang dinamakan sebagai ‘Kuil Kebanggaan Israel’.
(Lebih lanjut?kilk more)



Sumber tersebut memaklumkan kepada Pusat Media Palestin bahawa perancangan pihak berkuasa regim Zionis itu terhadap bandar al-Quds dalam tempoh beberapa hari akan datang itu akan mengancam dan membahayakan masjid al-Aqsa, bahkan ia lebih merbahaya daripada ‘Kuil Robohan’ yang telah dibuka beberapa minggu lalu.

Sumber itu juga memaklumkan bahawa sebuah lagi kuil yang dinamakan ‘Cahaya Suci’ akan didirikan di kampung al-Shaykh Jarrah sehingga tahun 2014 di atas tapak 20 buah rumah yang telah dimasukkan sebagai binaan yang akan dirobohkan menurut perancangan Zionis. Sebuah kawasan simpanan semula jadi juga ingin diwujudkan oleh pihak Zionis dengan merobohkan beberapa buah rumah rakyat Palestin di kawasan al-Tur dengan alasan bahawa wujud di kawasan tersebut beberapa ekor burung helang dari spesis yang sukar didapati. Rumah-rumah tersebut perlu dirobohkan bagi menjamin kehidupan yang selesa bagi burung-burung itu.

sumber : http://www.palestine-info
penterjemah : muhajir

"Tiada beriman seorang kamu sehingga ia mencintai untuk saudaranya apa yang ia cintai untuk dirinya."
Hadis riwayat: Bukhari dan Muslim.  
Hadis ini berhubungan dengan adab yang baik bagi seorang islam terhadap saudaranya supaya silaturrahim dan kasih sayang selalu terjalin dengan baik dan damai dalam masyarakat. Jadi marilah kita sama-sama bukakan hati mendoakan supaya Allah SWT menguatkan semangat jihad saudara-saudara kita di sana...

Comments
0 Comments

0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...